بازی های ویدیویی – مسائل ویژه کودکان خردسال

در طول سال های ابتدایی ، والدین حکم دروازه بان اصلی را برای فرزندان خود را دارند. به همین ترتیب ، آنها باید به طور فعال در انجام بازی های ویدیویی فرزندان خود شرکت کنند مانند : انتخاب بازی ها ، مدیریت مدت زمانی که کودکان برای بازی می گذرانند و صحبت کردن با آنها در مورد ارزش های بازی هایی که دوست دارند.

والدین کودکان خردسال باید از نگرانی های زیر آگاه باشند:

  • کودکان خردسال در تشخیص واقعیت از خیال مشکل دارند و این باعث آسیب پذیری بیشتر آنها نسبت به اثرات خشونت رسانه ای می شود. اگر در بازی های ویدیویی در معرض خشونت زیادی قرار بگیرند ممکن است پرخاشگرتر شوند یا ترس بیشتری داشته باشند.
  • خشونتی که در بازی های ویدئویی به تصویر کشیده می شود ، معمولاً نتیجه ای ندارد و غالباً به خاطر شوخ طبعی و خوش گذرانی وجود دارد
  • کودکان به راحتی به کامپیوتر و بازی های رایانه ای و خشن دسترسی دارند. در حالی که صنعت بازی های ویدیویی به طور کلی در جلوگیری از خرید این نوع بازی ها توسط جوانان خوب تلاش می کند ،  تحقیقات نشان داده است که باز هم جوانان  آن دسته از بازی ها را غالبا بازی می کنند. همچنین ، کودکان به راحتی می توانند در سایت های معروف مانند Newgrounds و eBaumsworl به مینی بازی های خشن یا توهین آمیز دسترسی پیدا کنند.
  • صنعت سرگرمی رسانه های خشونت آمیز را برای کودکان خردسال به بازار عرضه می کند. در سال ۲۰۰۹ ، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد چگونه صنایع رسانه ای کودکان را برای والدین مورد هدف  سرگرمی های خشن  قرار داده است. طبق FTC ، تقریباً هر شرکت بازی های ویدیویی که آنها تحقیق می کردند ، بازی های خشن با درجه M را برای نوجوانان ، به ویژه از طریق تبلیغات چاپی در مجلات معروف بازی و وب سایت های محبوب کودکان و نوجوانان ، به بازار می آوردند.

همچنین ، کودکان از طریق مشارکت فروشگاه های رفاه و رستوران های فست فود ، مانند تبلیغات متقابل که کالاهای Halo 3 را در ۷-Eleven و Burger King قرار دادند ، هدف قرار گرفتند.

  • اسباب بازی هایی که بر اساس شخصیت های اکشن از بازی های مخصوص بازیکنان بالغ ساخته شده اند ، اغلب برای کودکان خردسال به بازار عرضه می شوند . Halo، یک بازی ویدیویی خشن که برای بازیکنان ۱۷ سال به بالا رتبه بندی شده است ، اقداماتی را برای کودکان زیر ۸ سال به وجود آورده است.
  • عقاید کودکان در مورد معنای زن و مرد بودن می تواند تحت تأثیر کلیشه های منفی موجود در رسانه ها قرار بگیرد.  بسیاری از بازی های ویدئویی توسط آقایان برای آقایان طراحی شده است و ممکن است جوانان را به سمت درک نقش های جنسیتی سوق دهد که نمایانگر نحوه به تصویر کشیدن زنان و مردان در بازی های ویدیویی است.
  • همانطور که در بالا ذکر شد ، بسیاری از بازیهای محبوب در بین جوانان یا بصورت آنلاین انجام می شود و یا از سایتهایی مانند Newgrounds و eBaum’s World دانلود می‌شوند. سیستم رتبه بندی Entertainment Software Ratings Board (ESRB) شامل چنین بازی هایی نمی شود.
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر بخش فزاینده ای از بازی های امروز را بر عهده دارد. این بدان معناست که حتی اگر بازی اصلی دارای رتبه بندی مناسب برای فرزند شما باشد ، ممکن است دانلود محتوای مکمل آن این ویژگی را نداشته باشد.
  • بازی ها اغلب دارای یک گزینه ی چند نفره هستند که به کودکان امکان می دهد از طریق اینترنت با افراد دیگر بازی کنند. این بازی های چند نفره معمولاً امکان مکالمه هایی بین بازیکنان را فراهم می کنند که به طور معمول کنترل نمی شود.

منبع : مدیا اسمارت