تبلیغات : در همه جا وجود دارد

تبلیغات : در همه جا وجود دارد

نه ،این تصور شما نیست. طی دهه گذشته میزان تبلیغات و بازاریابی آمریکای شمالی روزانه منفجر شده است. مطالعات نشان می دهد که به طور متوسط ​​، افرادی که در مراکز شهری زندگی می کنند ، روزانه ۵۰۰۰ تبلیغ را مشاهده می کنند. در پمپ های بنزین ، در سینما ، در غرفه حمام ، برچسب روی میوه ، در طول مسابقات ورزشی – تبلیغات خیلی بیش تر از آن اند که بتوان جلوی آنها را گرفت .

چالش آینده ممکن است یافتن فضاهای عمومی و خصوصی  خالی از تبلیغات باشد.بازاریابان تحت فشارند تا به راه هایی برای تبلیغات حتی خلاقانه تر و مهاجمی تر میان ” تبلیغلت انبوه ” یا ” تبلیغات خسته کننده ” زندگی مدرن، دست یابند.به عنوان مثال ، کدهای QR (پاسخ سریع) در تابلوهای تبلیغاتی ، صفحات وب و حتی لباس سعی در درگیری مصرف کنندگان با انتقال تبلیغات پیشرفته به شکل تریلر فیلم ، کوپن یا آدرس مسیر هایی در تلفن های همراه خود به خرده فروشان اطراف دارند.در اینجا به بازنگری برخی راه هایی که بازاریابان ما را هدف قرار می دهند می پردازیم:

تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی به تبلیغات مزاحم در اماکن عمومی اشاره دارد . بازاریابان با هزینه تبلیغات گسترده رسانه های سنتی ، تبلیغات روز افزون و تبلیغات بیش از عرضه برای جلب توجه مصرف کنندگان می جنگند، به طرز تهاجمی به دنبال وسایل نقلیه- ی تبلیغاتی جدید هستند. خودروها ، دوچرخه ها ، تاکسی ها و اتوبوس ها به تبلیغات متحرکت تبدیل شده اند. تبلیغات محیطی در کف فروشگاه ها ، در پمپ های بنزین ، غرفه های حمام ، روی دیواره های آسانسور ، نیمکت پارک ، تلفن ها ، میوه و در ماسه سواحل هک شده اند.    . برخی از اعضای صنعت تبلیغات خود مخالف این هستند که تبلیغات را به همه جا بزنند . باب گارفیلد ، مقاله نویس مجله صنعت تبلیغات Advertising Age ، ازدیاد تبلیغات محیط زیستی را ” آلودگی محیط زیستی ” می نامد. برخی دیگر نگرانند که این سیل تبلیغاتی باعث واکنش مصرف کنندگان شود .

تایید کنندگان مخفی

بازاریابان در حال دوری از نوع استفاده قبل از افراد مشهور به عنوان خرده فروشان محصول هستند ، زیرا یک جامعه ی بی اعتماد دیگر معتقد نیستند که افراد مشهور در واقع از آنچه در تبلیغات تایید می کنند استفاده کنند. اکنون روند این است که افراد مشهور را بااستفاده از کالا های خاص یا پوشیدن  محصولات در ظواهر عمومی یا توصیه کردن و تبلیغ آنها در مصاحبه های رسانه به برند تبدیل کنند_بدون آنکه شفاف سازی کنند که افراد مشهور ، سخنگوبان پرداخت شده هستند . به عنوان مثال ، شرکت روابط عمومی مستقر در لس آنجلس Feinstein / McGuiness در جفت کردن مارک ها با افراد مشهور تخصص دارد.

حقوق نامگذاری

شرکت ها با خرید حقوق نامگذاری عرصه ها ، تئاترها ، پارک ها ، مدارس ، موزه ها و حتی سیستم های مترو ، فضاهای عمومی را به کالاها تبدیل می کنند. شهرداری های دارای پول ناکافی ، حقوق نامگذاری را راهی برای افزایش درآمدهای بسیار مورد نیاز بدون افزایش مالیات می دانند.

تبلیغات مورد هدف قرار داده شده

تبلیغات هدفمند نوعی بازاریابی اینترنتی است. با استفاده از فن آوری های پیشرفته جمع آوری داده ها ، وب سایت ها می توانند اطلاعات شخصی کاربر را با ترجیحات جست و جوی وی ترکیب کنند تا آگهی هایی را بطور خاص برای آن کاربر تنظیم کنند .

تجارت متقابل

موجی از دریای رسانه ها طی یک دهه گذشته ، تعداد انگشت شماری را از مجمع های قدرتمند را تولید کرده که هم اکنون صاحب کلیه استودیوهای بزرگ فیلم ، شبکه های تلویزیونی ، ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی ، کانال های کابلی ، شرکت های اینترنتی ، انتشارات کتاب و مجله و موسیقی است. این مجتمع های غول پیکر از رسانه های مختلف خود برای تبلیغ محصولات و هنرمندان از طریق کمپین های تبلیغاتی متقابل گسترده استفاده می کنند.به عنوان مثال ، وقتی بزرگترین مجمع سرگرمی جهان AOL_ Time Warner در حال آماده سازی اکران فیلم هری پاتر و سنگ جادوگر بود ، تمام بخش های مختلف رسانه ای خود – سیستم های کابلی ، کانال های ویژه ، شبکه های تلویزیونی ، مجلات و شرکت های اینترنتی را برای فروش فیلم و کالاهای چرخشی ثبت کرد.

در سال ۲۰۱۲ ، Films Lionsgate یک کمپین بازاریابی عظیم اجتماعی برای فیلم The Hunger Games ایجاد کرد که علاوه بر ابتکارهای استاندارد توییتر ، یوتیوب ، وبلاگ Tumblr و Facebookاز محصولات و خدمات مختلفی بهره می برد ( شامل ۱۳ صفحه برای هر یک از مناطق موجود در این کتاب).  این کمپین همچنین شامل یک بازی Facebook ، یک سایت نمایشی HTML5 ایجاد شده توسط مایکروسافت و یک بازی iOS (از توسعه دهنده Canabalt )بود . در زمان اجرای فیلم ، شش و نیم میلیون فالوور در سیستم عامل های مختلف داشت.

قرار دادن محصول

هنگامی که فیلم ET در سال ۱۹۸۲ قطعات Reese را در سکانس اصلی نشان داد ، آینده یابی محصول را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موفقیت آمیز بدست آورد – باعث شد فروش شیرینی ۶۵ درصد افزایش یابد. از آن زمان ، قرار دادن محصول در فیلم ، تلویزیون ، و به طور فزاینده ای در بازی های ویدئویی ، به یک روش معمول بازاریابی تبدیل شده است که به نوبه خود به یک حوزه تبلیغاتی تخصصی تبدیل شده است.شرکت بازاریابی FeatureThis فضایل قرار دادن محصول برای مشتریان بالقوه را در وب سایت خود بیان می کند: “ادعا می کند:” فضای سرگرمی انبوه رسانه ای را ارزان کنید.

قرار دادن محصول در فیلم های سینمایی و تلویزیون بارها و بارها به میلیون ها مشتری می رسد.”با ظهور فن آوری هایی مانند TiVo ، که به مصرف کنندگان امکان ویرایش تبلیغات تلویزیونی را می دهد ، قرار گرفتن محصول اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای مقابله با این امر ، تولید کنندگان تلویزیون همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ادغام تبلیغات و محتوا هستند.

پایه گذاری نمایش کامل در مورد یک محصول یک روش است. دادن توانایی خرید فوریً محصولات نمایش داده شده به بینندگان در برنامه از دیگر مواردی است.و البته ، اینترنت هنوز هم عامل اصلی ایجاد محیط های کاملاً غوطه ور در اطراف برند های ساخته شده است : از بازی های تبلیغاتی مبتنی بر شخصیت های برند مرتبط با محصولات بچه ها ، گرفته تا صفحات شبکه های اجتماعی اختصاص داده شده و همه جانبه به کاپیتان مورگان (از معروفیت کاپیتان مورگان رام. به عنوان یک معدن طلا برای دستیابی به مصرف کنندگان در هر سنی – به ویژه کودکان و نوجوانان  دیده می شود.

تبلیغات دیجیتالی یا “مجازی”

تبلیغات مجازی یک قدم فراتر از قرار دادن محصولات می رود با استفاده از فن آوری رایانه برای اضافه کردن محصولاتی به صحنه هایی که در ابتدا هرگز وجود نداشت. این عمل در پوشش رویدادهای ورزشی رایج است ، جایی که تبلیغات به صورت دیجیتالی روی تابلوهای تبلیغاتی ، تابلوهای جانبی و سطوح بازی در عرصه ها و ورزشگاه ها قرار می -گیرند.

در حالی که تبلیغات دیجیتالی عمدتاً در پوشش ورزشی استفاده می شود ، تبلیغات مجازی شروع به تجاوز به دنیای سرگرمی می کنند زیرا تولید کنندگان پس از فیلمبرداری صحنه ها محصولات را به صورت دیجیتالی وارد سکانس های های تلویزیونی می کنند. این فناوری همچنین اجازه می دهد که نام محصولات در صحنه تغییر یابد و پتانسیل درآمدهای تبلیغاتی جدید را هنگام فروش سریال ها به سندیکا ایجاد کند.

منبع : ترجمه از وب سایت مدیا اسمارت کانادا